Bucketlist Concerts
Your classical live music bucketlist for only €10,-!
Jongeren houden van klassieke muziek. Ze luisteren ernaar tijdens het studeren of tijdens een romantisch avondje en ze komen ermee in aanraking door films. Toch bezoeken weinig jongeren een live klassiek concert. De philharmonie zuidnederland verwelkomt jongeren graag en biedt een 'gids': de Bucketlist Concerts.
De bucketlist-campagne is een online marketingcampagne gericht op jongeren tussen de 20 - 30 jaar in de regio Eindhoven en Maastricht. De gedachtegang is dat veel jongeren zonder twijfel van klassieke muziek houden maar dat ze niet weten naar welk concert ze live zouden moeten gaan luisteren. De bucketlist-campagne geeft daar een richtlijn in: bucketlist staat voor: dingen die je gedaan moet hebben voor je 30ste. Of specifiek voor deze campagne: welke stukken uit de klassieke muziek moet je gehoord hebben?
De bucketlist-campagne brengt de bestaande programmering van philharmonie zuidnederland onder de aandacht bij deze jongerendoelgroep. Hoe dat gebeurt? Lees het hier.
Klik hier voor meer informatie over de bucketlist concerts en bekijk hieronder The Making of
Credits
De bucketlist-campagne is een co-productie van philharmonie zuidnederland, Luidspreker en Bureau Magneet.