De philharmonie zuidnederland is een uitzonderlijk symfonieorkest dat opvalt door haar originele en vaak onverwachte aanbod voor bezoekers in hun meest diverse verschijningsvorm. Met de mooiste symfonische muziek raken zij mensen in hoofd, hart en ziel in de concertzaal, op scholen en digitaal. Het orkest streeft naar de hoogste kwaliteit in al haar uitingen en valt op door cultureel ondernemerschap. De philharmonie zuidnederland bespeelt 25% van het Nederlands grondgebied en is gevestigd in Eindhoven en Maastricht. De philharmonie zuidnederland biedt een rijk scala aan activiteiten. Van grote symfonische concerten met geliefde repertoirestukken in de concertzalen, tot nieuwe concertformules op onverwachte locaties. Van carnavalsconcerten tot filmprojecten. En van eeuwenoude meesterwerken tot spannende wereldpremières, business events en educatieve projecten voor de jeugd op scholen. De philharmonie zuidnederland is een orkest van en voor iedereen: een bruisend gezelschap dat altijd en overal met bevlogen musici en stafleden maatwerk levert op het hoogste niveau. Onder leiding van Intendant Stefan Rosu is philharmonie zuidnederland een orkest dat doorlopend haar grenzen verlegt. De organisatie bestaat uit 140 medewerkers die continu zoeken naar nieuwe initiatieven en creativiteit.

Ter versterking van de afdeling marketing en communicatie zijn wij op zoek naar een

Content Marketeer (24-32 uur)

Met online expertise

Wij nodigen zowel recent/bijna afgestudeerden met een relevante opleiding, ervaren professionals als zzp-ers van harte uit om te solliciteren.

Vanuit een brainstorm voor onze diverse projecten weet jij de juiste, pakkende content te creëren en weg te zetten. Of het nu gaat om het up-to-date houden van onze website, de diverse social media-kanalen, de nieuwsbrief, een blog of artikel. Jij zorgt voor goede informatie met de juiste tone-of-voice. Voor onze jonge of doorgewinterde concertbezoeker, voor scholen of leerlingen als het onze educatie-voorstellingen betreft of voor de zakelijke markt als je onze relatiemanagers ondersteunt.

Het woord
Als Content Marketeer weet jij precies hoe je SEO-proof teksten, pakkende headlines en sterke, converterende e-mails schrijft. Je weet de lezer te boeien en je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van Facebook, Linkedin en Instagram en je volgt de trends rondom deze social media-kanalen nauwgezet. Want jouw hart gaat sneller kloppen bij het maken van stories, reels en posts op onze socials. Daarbij duik je ook in onze online customer journey en weet je die met (geautomatiseerde) e-mails op te zetten en te optimaliseren. Jij wordt, naast het creëren van toffe en aansprekende content voor bestaande doelgroepen, ook blij van de zoektocht naar nieuw publiek – van jong tot ouder - en nieuwe fans van klassieke muziek en philharmonie zuidnederland.

Het beeld
Uiteraard bestaat goede en pakkende content niet alleen uit tekst. Een beeld zegt vaak meer dan 1.000 woorden, dus we vinden het ook belangrijk dat je gevoel voor video en/of fotografie hebt. Zo weet je ook zelf de best passende afbeeldingen te vinden, te selecteren en eventueel te bewerken. Nog niet helemaal tevreden met wat er beschikbaar is? Dan pak je zelf de camera en schiet je zelf het perfecte plaatje. Dus als je enige ervaring met foto- en/of videobewerkingsprogramma’s hebt, worden wij daar extra blij van.

De techniek
Termen als: conversion rate / H1 / SEO / SEA / open rate / click throug rate / hashtags / HTML / CTA en engagement, klinken jou dan ook als muziek in de oren.

De afdeling
Je komt te werken op de afdeling marketing en communicatie waar je je omringd weet door collega’s die gepokt en gemazeld zijn in de wereld van marketing- en communicatie. Een data-analist zorgt voor de juiste input om ‘data-driven’ te kunnen werken en onze relatiemanagers versterken continu de band met de (zakelijke) markt om ons heen. Daarnaast werken we intensief samen met ons reclamebureau voor prachtige ontwerpen en ons online bureau om alle content zo effectief mogelijk bij de juiste doelgroepen onder de aandacht te brengen.

De kandidaat
Je bent voor ons dé kandidaat als je voldoet aan het onderstaande profiel:
• Je hebt een HBO-opleiding en/of HBO werk- en denkniveau
• Je hebt een afgeronde, relevante opleiding die aansluit bij de werkzaamheden
• Jouw Nederlands en Engels zijn prima in orde. Duits spreken en/of schrijven is pré.
• Je schrijft gericht voor diverse doelgroepen, ongeacht of dat concertbezoekers, leerlingen, studenten of de zakelijke markt is.
• Je hebt ervaring in het beheren van social media platformen zoals Facebook, Instagram en Linkedin.
• Het onderhouden van websites en nieuwsbrieven versturen kent voor jou geen geheimen.
• Ervaring met of kennis van foto- en/of videobewerkingsprogramma’s is een pré.

Het aanbod
De philharmonie zuidnederland biedt een ambitieuze, artistieke werkomgeving waarin je als Content Marketeer alle ruimte krijgt om, samen met jouw team van professionals, een cruciale rol te vervullen in het bereiken, informeren en bedienen van onze doelgroep. Daarbij horen de volgende arbeidsvoorwaarden:
• Een enthousiast team met vakkundige collega’s
• Een inspirerende, creatieve en #philgood werkomgeving waar de mooiste symfonische muziek wordt gemaakt
• Hybride werken voor een goede balans tussen werk en privé
• Een zonder meer marktconform salaris (Rijksoverheid BBRA schaal 8)
• Bij fulltime dienstverband (anders naar rato): 25 vakantiedagen, een vakantietoeslag van 8% en een 13e maand
• Secundaire arbeidsvoorwaarden die marktconform zijn binnen de culturele sector
• Het is zowel mogelijk om in Eindhoven als in Maastricht op locatie te werken en deels thuis te werken
• In eerste instantie een contract (of overeenkomst tot opdracht) tot eind 2022

Geïnteresseerd?
Hebben wij jouw belangstelling gewekt? Dan nodigen wij je van harte uit om zo spoedig mogelijk via onze website www.philharmoniezuidnederland.nl op deze vacature te reageren. Dan kan tot uiterlijk zondag 15 mei. Graag ontvangen wij dan een motivatiebrief en een op deze positie toegespitst CV waaruit jouw relevante achtergrond voor deze positie blijkt.

Stuur je motivatiebrief en CV naar: hrm@philharmoniezuidnederland.nl

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Erwin Pellemans, hoofd marketing en communicatie ad interim via erwin.pellemans@philharmoniezuidnederland.nl of 088 1660 725.